Communicatie Circulariteit

Regiobreed

Thema Duurzaamheid
Illustratie Golvende lijnen

Communicatiemiddelen laten ontwikkelen door extern bureau over circulariteit, bedoeld en geschikt voor iedere gemeente/regio. Gedragsverandering speelt daarbij een rol. Verder willen we de transitie naar een circulaire economie stimuleren. Uit een selectie van drie marktpartijen is voor de uitvoering van deze businesscase gekozen voor ZOUT Media uit Middelharnis. Samen met de partners van de Regio Deal is voor een jaar een campagne ontwikkeld aan de hand van de zogenoemde CASI methode (gedragsbeïnvloeding) Alle gemeenten in de regio krijgen iedere maand een nieuwe post die zij kunnen inzetten op de communicatie/ socialmedia kanalen.

Wat gaan we realiseren?

We stellen deze communicatie-middelen via een database beschikbaar aan alle gemeenten van de Regio Deal. Zij kunnen hun kennis over de circulaire economie in de regio en hun betrokkenheid bij het onderwerp vergroten.

Wat is de kracht van de regio in dit project?

Alle gemeenten werken aan dezelfde opgave: een circulaire samenleving en economie. Dit doen zij samen met de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Consuminderen, circulair ondernemen en circulair inkopen doen we met elkaar. Het is efficiënter en we kunnen van elkaars kennis en ervaring gebruikmaken. Een goede communicatie en zo’n database zijn daarbij essentieel.

Welke impact heeft het project?

Gedragsverandering in (koop)gedrag van inwoners en het zorgen voor zorgvuldig omgaan met grondstoffen.

Initiatiefnemers

In dit project werken de gemeenten Goeree-Overflakkee, Hoeksche Waard en Nissewaard en de provincie Zuid-Holland samen. Gemeente Voorne aan Zee maakt ook gebruik van de materialen.

Status afgerond

Leerpunten

Evaluatie volgt nog